Nejeden provozovatel webových stránek si je velmi dobře vědom nutnosti SEO optimalizace. Dále už však nemá příliš jasno v tom, co všechno tento proces sloužící ke zviditelnění webových stránek obnáší.
SEO optimalizace a základní pravidla
Máme pro vás pět nejdůležitějších pravidel, která jsou předpokladem úspěšné optimalizace webu.
1. pravidlo: Správně zvolená klíčová slova
Prvním krokem by měla být analýza klíčových slov. Na jejím základě obdržíte slova a slovní spojen, která uživatelé často hledají, tedy v souvislosti s vaším zaměřením. Pro alespoň dílčí představu o podobě klíčových slov jsou vhodnými pomocníky našeptávače na Google.cz a Seznam.cz. Nadále je však důležité nakládat s klíčovými slovy s rozmyslem a webové stránky jimi nezahltit.
2. pravidlo: Výběr vhodné domény
Klíčové slovo by mělo být použito také v doméně, tedy pokud není přímo odvozena od názvu firmy. Z takového názvu bude navíc okamžitě patrné zaměření vašich webových stránek.
3. pravidlo: Tvorba originálního textového obsahu
Pro dobré hodnocení webových stránek je podstatným faktorem také textový obsah. Všechny texty na vašem webu musí být nejen originální, ale také srozumitelné a informačně přínosné, ovšem bez zbytečného balastu. Samozřejmostí je zakomponování klíčových slov, avšak v rozumné míře.
4. pravidlo: Budování zpětných odkazů
Na výslednou pozici ve výsledcích vyhledávání mají vliv také zpětné odkazy. Ty přinese nejen registrace do různých katalogů, ale také přispívání do diskuzních fór, samozřejmě včetně odkazu na web. Ovšem mnohem důležitější jsou zpětné odkazy na respektovaných webech s vysokou návštěvností.
5. pravidlo: Důraz na uživatelskou přívětivost
Při optimalizaci webových stránek vždy však mějte na zřeteli konečného uživatele, který se musí na webu nejen dobře orientovat, ale musí zde najít to, co hledá. Přejít ke konkurenci je totiž otázkou pár vteřin…