SEO Search engine optimization

SEO – Search Engine Optimization

Zkratka SEO není žádným magickým kouzlem, které by samo o sobě „lovilo“ zákazníky. Je to jinými slovy řečeno „sbírka doporučení“, díky kterým budou mít vyhledávače vaše webové stránky „rádi“. Internetové vyhledávače se svým způsobem „snaží“ vyjít zákazníkům a jejich dotazům vstříc. SEO je optimalizace webu, aby byl více vidět. Dobře udělaný web, který má kvalitní a zajímavý obsah a pracuje se SEO si zákazníky dokáže najít sám.

search engine optimalization seo

SEO – Search Engine Optimization

Analýza klíčových slov

Ještě před budováním samotného webu je potřeba se zamyslet nad tím, jaká slova budou váš web vystihovat. Jinými slovy musíte přijít na to, která slova vyhledávají zákazníky, o které máte zájem a které potřebujete. Je dobré začít jedním slovem a k němu hledat synonyma. Klíčové slovo je takové slovo, díky kterému je možné vyhledávat podobný obsah. Je dobré si zjistit, která slova či slovní spojení jsou nejvyhledávanější a podle toho přizpůsobit i svá klíčová slova.

SEO – Search Engine Optimization

Volba domény

Když se řekne doména, každý si představí jedinečné pojmenování počítače či počítačové stránky, která je přístupná na internetu. Je rozdělena na tři části, přičemž první část je nejkonkrétnější a poslední část je nejobecnější. I tady je vhodné zaměřit se na SEO, díky čemuž nic neponecháte náhodě a můžete do domény použít i klíčová slova, protože vyhledávače tomu přikládají hodnotu. Doména by měla být krátká, srozumitelná a snadno zapsatelná a hlavně zapamatovatelná. Když se vyhnete pomlčkám, rozhodně tím nic nezkazíte.

SEO – Search Engine Optimization

Duplicita a duplicitní obsah

Duplicita znamená, že se na různých stránkách objevuje shodný obsah. Stránky se shodným obsahem jsou označeny jako duplicitní a internetový vyhledávač si vybere pouze jednu. Vyhledávač jen těžko dokáže zjistit, která stránka přišla s obsahem dříve, tzn. Na které stránce je obsah originální a na které je pouze zkopírovaný.

SEO – Search Engine Optimization

Zpětný odkaz

Po vytvoření webových stránek, jejich umístění na internet a zvolení vhodných klíčových slov, přichází na řadu jedna z nejdůležitějších částí samotné optimalizace – budování zpětných odkazů. Právě na odkazech internetové vyhledávače „lpí“ nejvíce. Jedním z nejsilnějších parametrů řazení výsledku ve vyhledávači je kvalita a počet zpětných odkazů. Že to zní logicky? Ano. Můžete mít sebelepší webovou stránku, která bude do puntíku promyšlená, po grafické stránce bude vypadat skvěle, optimalizace bude na vysoké úrovni, ale jsou to vždycky právě zákazníci, kteří rozhodují o její konečné kvalitě. Povede-li na váš web celá řada odkazů z kvalitních webů, bude to znamenat, že i vaše webová stránka patří mezi kvalitní.

Získat zpětný odkaz není nic složitého. Atraktivní web se smysluplným a lákavým obsahem si zpětné odkazy dokáže získat sám a velice snadno. Proto je dobré se hned na začátku budování webu zaměřit na kvalitní obsah, který bude pro návštěvníky jedinečný, obsahové přínosný a který je přinutí se na web opakovaně vrátit. Web, který bude nabízet stejnou službu jako několik dalších webů, které byly vytvořeny před ním, se jen těžko stane nejvyhledávanějším.

Optimalizace obrázků pro webové stránky

Abyste dosáhli úspěšných a profesionálních webových stránek, nestačí jen zoptimalizovat její obsah. Mít zoptimalizované i obrázky, které se na webových stránkách vyskytují, je stejně tak důležité a i tomuto kroku byste měli věnovat dostatečnou pozornost. Zaměřte se na správnou velikost obrázku, formát i popisek. Obrázky dodávají webovým stránkám jakousi „poslední tečku“ za dokonalým a poutavým vzhledem, který hodně napoví i o kvalitě webu a času, který byl do jeho tvorby investován.

Dnešní internetové vyhledávače dokáží vyhledávat i obrázky, které se na webu vyskytují. To znamená, že i správně a především vhodně popsaný obrázek může na vaši webovou stránku přilákat další návštěvníky. Co se týče samotného názvu obrázku, měl by být pokud možno co nejpřesnější a měl by vystihovat, co se na obrázku nachází. Doporučuje se obrázek pojmenovat i podle vhodného klíčového slova, které se nachází v textu daného článku.

Získejte díky SEO kvalitní návštěvnost

Nezáleží na důvodu, proč lidé přicházejí na vaše webové stránky. Návštěvnost se může změnit na objednávky zboží, využití vašich služeb, zvýšení reklamy či zisku. Pomocí SEO můžete získat cílenou a především kvalitní návštěvnost z přirozených výsledků hledání.

SEO – Search Engine Optimization

posted by Vítězslav Kotík

Spread the love
  •  
  •  
  •  
Napsal on Úno 7 2015. Soubor Finance. Můžeš sledovat tyto komentáře RSS 2.0. Můžeš zanechat komentář na tento příspěvek

Můžete zanechat komentář

Foto galerie

120x600 ad code [Inner pages]
Přihlásit se | Designed by Press Media info@press-media.cz Press Media