Úprava hmotnosti v menopauze

Menopauza znamená pro mnoho žen noční můru, protože je většinou spojená s nárůstem váhy. Proto se v tomto období nejčastěji řeší úprava hmotnosti. Viníkem je hormon estrogen, který postupně v organismu ubývá. K menopauze se pak neváže jen nárůst váhy, ale další potíže: poruchy spánku, nervozita, návaly, nespavost, únava, podrážděnost, deprese, ospalost. Tyto změny mohou nastartovat již 7 let před poslední menstruací. Výživové poradenství Praha se mimo úpravy tělesné hmotnosti zaměřuje na řešení či minimalizování těchto problémů pomocí vyvážené a plnohodnotné stravy.

Výživový poradce – průvodce menopauzou

Nejen nárůst váhy, ale i další negativní projevy je možné zčásti potlačit právě změnou jídelníčku. Pokles estrogenu se dá řešit potravinovými doplňky, které obsahují fytoestrogeny. Počítejte rovněž s úbytkem svalové hmoty, kdy tělo ztrácí až půl kilogramu svalové hmoty ročně. Svalová hmota má větší spotřebu kalorií oproti tukovým buňkám. Pokud má tedy vaše tělo více tuků než svalů, zpomalí se metabolismus a tělo začne spalovat méně kalorií. K nárůstu tukové tkáně v období menopauzy dochází obzvlášť v oblasti břicha, v pase a na stehnech. To bývají nejčastější kritická místa, se kterými mnoho žen bojuje. Jestliže se tomuto chcete vyhnout, je vhodné včas zaměřit se na výživové poradenství a upravit svůj jídelníček. Rozhodně se vyplatí zařadit také pohybovou aktivitu.

Úprava hmotnosti musí být pozvolná

Nehovoříme o žádných drastických dietách, ale pozvolné úpravě hmotnosti. Ve věku, kdy se žena blíží menopauze, se v žádném případě nedoporučuje držet žádné extrémní diety. Zatímco se při klasickém hubnutí doporučuje omezit denní příjem kalorií kolem 600kcal denně, v menopauze se musí postupovat opatrněji a pomaleji. Výživové poradenství Praha není tady proto, abyste jednorázově snížili váhu, ale pro zdravé a trvalé řešení situace. Během menopauzy by měla strava zahrnovat 10-25 % bílkovin (semena, ořechy, krůtí a kuřecí maso, ryby, fazole, sója, čočka. Chybět nesmí ani vláknina a dostatek ovoce i zeleniny. Vyřadit byste měli zbytečné sacharidy, smažená jídla, tučná jídla, koblihy, chipsy a jiné nezdravé pochoutky.

Výživové poradenství Praha

www.zdravi-stihli.cz

 

 

Spread the love
  •  
  •  
  •  
Napsal on Říj 24 2015. Soubor Jak zhubnout, pro Ženy. Můžeš sledovat tyto komentáře RSS 2.0. Můžeš zanechat komentář na tento příspěvek

Můžete zanechat komentář

Foto galerie

120x600 ad code [Inner pages]
Přihlásit se | Designed by Press Media info@press-media.cz Press Media