Snídaně základ dne

Snídaně základ dne

Pokud se rozhodneme hubnout, měli bychom si uvědomit, že snídaně je startem pro celý den. Hladovět nepomůže a pro funkci těla na celý den, je zapotřebí jíst pravidelně.

Je jedno, v kolik budeme ráno vstávat. Nasnídat se nejpozději do hodinky od probuzení, je ideální doba. Od snídaně se pak odvíjí celý zbytek jídelníčku na celý den.

Naučte se jíst pestře

Sníst bílý nízko-tučný jogurt s ovesnými vločkami, je to správná cesta? Může být, ale určitě to nestačí. Je dobré si jídelníček naplánovat třeba na celý týden a nezdržovat se pak s přemýšlením, co si rychle přichystat. Hlavně ráno má člověk naspěch a nechce se zdržovat snídaní. Dá si rychle kávu, něco do ruky a spěchá do práce. To je špatně. Naučte se jíst v klidu a raději trochu přivstat. Nebo si nachystat jídlo večer. Je dobré jíst očima, a proto čím pestřejší, tím víc Vás bude bavit a lákat snídat. Hodně zeleniny nebo ovoce a vlákniny, která dodá tělu potřebnou energii pro nastartování dne.

Pár tipů na dobrou snídani pro inspiraci

První den třeba míchaná vajíčka na trošce olivovém oleji s minimem soli a plátkem celozrnného žitného chleba. Je známo, že sůl zadržuje vodu v těle, a proto solit opravdu co nejméně. Některé potraviny mají výbornou i svou specifickou chuť a solit není třeba. To záleží na každém z nás.

Další den si můžeme dopřát lívanečky z žitné mouky a troškou ovoce s javorovým sirupem. Cukr určitě hodně omezit, ale ne úplně vyřadit. I když sladkosti určitě nejíst, v potravinách občas neuškodí. Tělo pak nebude mít důvod, si dělat zásoby při náhodném dopřání cukrů, na další časy. Opět nějaké ovoce.

Třetí den si můžeme třeba dopřát 2 vajíčka natvrdo, s dvěma plátky šunky, rajčátky a sucharem. Místo šunky můžeme dát i plátky eidamu, místo rajčat třeba okurky či papriku. Fantazii se meze nekladou.

Čtvrtý den můžeme použít vyhlášené musli, které mnoho lidí využívá právě k hubnutí. Opět bych doplnila alespoň sklenicí mléka a banánem nebo půlkou jablka.

Dá se pokračovat do nekonečna. Jsou to pouze příklady k nasměrování a pro inspiraci.

Motivujte celou rodinu

Začít den zdravou snídaní není ideální jen pro Vás při hubnutí, ale pro každého z nás. Nebojte se do zdravého stylu zapojit celou svou rodinu. Jak partnera, tak zejména své děti. Partner jistě ocení bohatou obměnu jídelníčku taky a pro děti je to hodně důležité. Jak pro správné soustředění ve škole či ve školce, tak budou mít energii pro další sebe-rozvíjení. Samozřejmě to pak bude dobrý start i pro jejich budoucí život. Co vidí u nás, jaký vzor jim dáme, budou naučené i pro jejich další osobní život. Budou to brát jako samozřejmost.

Dalším trošku sice sobečtějším důvodem je, že v tom nebudete sami. Budete se navzájem motivovat, abyste nepolevili a zdravě snídali trvale. Přece jen by nás odrazoval pohled, že zatím co my se chystáme s dietními jídly, zbytek rodiny si vezme třeba kousek slaniny na rohlík nebo jen oplatek s jablkem a běží. Podporujte se navzájem, vždyť ve dvou nebo více, se to vždy táhne lépe a opravdu to funguje.

I nedostatek času se dá vyřešit, nebojte se toho

Výhodou dnešní doby je, že vše si člověk může ulehčit. Dokonce i chystání snídaní při nedostatku času. Dá se sice si vše nachystat i večer, ale dá se taky využít snídaně již přichystané různými společnostmi, které se zdravou výživou zabývají. Jedná se buď o snídaně typu různých kašiček a podobně v prášku, nebo přímo nabalené krabičky, které Vám budou vozit až domů několikrát týdně. První varianta je trošku levnější, pravdou ale je, že mnoho lidem nevyhovuje chuťově. Přece jen každý den kaši s různými příchutěmi, by se přejedlo. Jako občasné řešení to ovšem nemusí být špatné. Ta druhá varianta je zase dražší, ale chuťově rozmanitá a vyhovující každý den. Každý den něco jiného. I tak zde samozřejmě můžete najít něco, čemu zrovna neholdujete. Proto stále nejlepším řešením je, chystat si sami, na co máme chuť a co máme rádi.

Press Expres na Facebooku

You must be logged in to post a comment Login